reklama

Ako vybaviť víza do Ruska

Ak cestujete do Ruska, potrebujete víza. A ja Vám poviem, ako si ich vybavíte. Na Vianoce som chcela potešiť brata výletom do Petrohradu. Víza som ešte neriešila, takže som nevedela, do čoho sa púšťam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ak chcete ušetriť 10% z ceny Vášho ubytovania cez booking.com, kliknite na tento link: https://www.booking.com/s/23_8/belusr50, nájdite a zajednajte si svoje ubytovanie a po absolvovaní ubytovania sa Vám na účet vrátia peniaze. Nezabudnite si v nastaveniach bookingu zadať číslo svojej karty. Tieto peniaze môžete potom použiť na cestovanie alebo na niečo úplne iné :-)

V tomto článku Vám popíšem kroky, ktoré je potrebné absolvovať. 

1. Zabookovala som letenku a ubytovanie. Ubytovanie musí byť uhradené.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Cez booking.com som si vybrala ubytovanie, ktoré ponúkalo vystavenie potvrdenia o ubytovaní (potvrdenie o prijatí zahraničného turistu). To potrebujete dokladovať k žiadosti o víza. Myslela som, že to vystavuje hotel a chcela som si byť istá, že s tým nebude problém. Po kontaktovaní hotela som zistila, že sa to dá cez agentúru. Je ich viac ale mne poslali link http://hotels-pro.ru/order/station. Na tomto linku som vyplnila názov a adresu hotela a zaplatila 1200 rubľov (cca 14 eur). Obratom mi prišlo potvrdenie o ubytovaní. Musí byť s okrúhlou pečiatkou a musí mať referenčné číslo. Potvrdenie som si vytlačila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Cez internet som brata poistila. Poistenie musí byť uzavreté s minimálnym plnením 30 000 eur (liečebné náklady). Dá sa poistiť na európsku časť Ruska, kam patrí aj Petrohrad alebo na ázijsku. V poisťovni som si vyžiadala potvrdenie o poistení, pre istotu, keby nestačil návrh poistnej zmluvy. Ak máte celoročné celosvetové poistenie, stačí to.

4. Pripravila som si pas s 2 voľnými vízovými stranami, platný 6 mesiacоv po vypršaní platnosti víza a farebnú aktuálnu fotografiu s bielym pozadím s rozmermi 3,5 cm x 4,5 cm. 

5. Vyplnila som elektronicky dotazník na stránke http://visa.kdmid.ru/Do dotazníka je potrebné zadať osobné údaje, údaje o ubytovaní, o poistení, o pase, o práci, takže ho vyplňajte, až keď máte predchádzajúce kroky vybavené. Mne stačia jednovstupové turistické víza. Dotazník sa dá priebežne ukladať, len si zaznačte jeho číslo. Na záver vyplňte, či si budete vybavovať víza cez konzulát alebo ruské vízové centrum. Cez konzulát sú o 15 eur lacnejšie ale cez centrum sa viete elektronicky objednať. Ja som pre istotu vybrala vízové centrum. Viac na http://slovakia-vhs.com/ . Nemusíte sa objednávať, berú aj bez objednania termínu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Vyplnený formulár si vytlačte, nalepte fotografiu a podpíšte.

7. Rezervujte si termín na VHS cez stránku.

8. Ak vybavujete víza za niekoho iného, pripravte si jednoduchú plnú moc.

9. V termíne som sa dostavila na vízové centrum na Klemensovu ulicu v Bratislave. Odovzdala som dokumenty (dotazník, pas, plnú moc, potvrdenie o ubytovaní, potvrdenie o poistení) a na mieste som uhradila kartou poplatok 60 eur. Bola som vybavená za 5 minút. Termín na vyzdvihnutie pasu som dostala o 8 dní. Centrum má na to 30 dní. Môžete si priplatiť za expresné konanie do 3 dní.

Dúfam, že Vám tento návod pomohol a ušetril Vám čas.

Miroslava Pukajová

Miroslava Pukajová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Rada spoznávam nové miesta a tu môžem posunúť moje zážitky ďalej. Skúsenosti ľudí sú niekedy viac ako fakty z bedekrov. Dúfam, že moje zážitky a informácie, ale tiež fotky a videá pomôžu a poradia, čomu sa vyhnúť a čo naopak stojí za to!V prípade otázok ma neváhajte kontaktovať na miroslavapukajova@centrum.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu